mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 11 mars 2021

en liten glimt av framtiden....


hittade en så konstig plastbit på golvet
fattade inte var den kom ifrån
NU FATTAR JAG
bästa tofflorna 


men kan klart och tydligt se att blockade rutor 
är lättare att virka samman än oblockade


jag VET att man inte ska gå två och handla
ja VET tor inget annat
men jag vet oxå att jag
måste få se lite folk
jag måste få titta vad som finns i affären
och jag vet att jag inte  orkar bära varorna själv


men blir lite gladare av att se nått annat än lägenhetens väggar
och nu när jag inte får ta promenader på riktigt
livet är så tråkigt
att inte ens de roliga är roligt längre

vi åkte ut till City Gross
det var lite folk och vi fick det vi ville
men inget fika 
för där fick man bara sitta en och en vid borden


men hos Brynolf bagare fick man sitta 
FYRA vid samma bord
kan någon förklara den logiken 


Lennart håller koll på
Bjurhovda centrum...
huskroppen krymper



blir spännande att se vad dom tänker bygga där
har inte följt med i vändningarna
men nått blir det 



en tom lekpark hittade han oxå när han var ute


jag skulle vila
men då ringde Peteer min 
älskade doktor


blir att ta nya prover
och se om det var ett felvärde
eller om vi ska ta tag i det hela
men värden under 1000 kunde man "leva" med
även om det är högt


och så frågade han om vi kunde tänka oss
ta Vaccin med kort varsel 
dom får vaccin över 
och då ringer dom till oss
låter ju perfekt

NU KAN MAN SE FRAMRIDEN 
lite ljusare

blev så glad att jag inte kunde somna
hipp hipp för våran doktor



På City Gross köpte jag en sån där 
"billiga lådan" med frukt o grönt
blev en god fruktsallad till eftermiddagen


och en korvsoppa till kvällen

På radion i dag har dom pratat om soppor
och jag blev så sugen på just korvsoppan
då det fick det bli


fryser och virkar 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Längtar såå efter att få besöka framtiden.Med massor av tur så blir det vaccin om drygt två veckor och sedan tre veckor till och sedan kanske vågar jag träffa folk.....i maj!Känns olidligt😢