mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 16 januari 2022

alltid ett nytt projekt i huvudet ....


Tulpanens dag hela dagen


och grannen fyller år 
så det fick bli en bukett på dörren
vi vill inte träffas då det smyger
covid i närheten 


en liten snutt falukorv i frysen
fick bli en korv stroganoff till lunch
med havreris o majs

bild från nätet

 i dag kom Heleena och hämtade
två kassar garn jag fått
och som ska vidare till 
kvinnor som stickar till 
välgörenhet 

❤🧶❤


hon fick med ett skott hem till Anna
ett skott av den här blomman
jag fick den 2012 och då såg den 
ut så här 


och nu täcker den hela fönstret


Å dessa underbara
barnbarnsbarn
en kavalkad
av bilder
Thyra Ozzy Emil Zelda














fick aprikoser över från lammgrytan
blev en kräm i dag
så gott
varför gör jag inte det oftare??


och lite senare på kvällen blev det
dom sista vårrullarna
från dom vi köpte på julmarknaden
nu behöver jag ju åka till stugan
för att köpa fler 😉❗


stickar på med Tunikan

nu funderar jag på tröjor till "barnhögen" i Ramnäs






 

Inga kommentarer: