mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 2 januari 2022

Jag oxå .....



börjar året med att fixa fågelmat
men den blev inte levererad i dag
som tänkt 
MEN fåglarna finns väll kvar
även i morgon?


INTE nyårsdag utan backhoppning


Hedda sover


i dag blev det gratinerad hummer
jag fattar inte riktigt vitsen
gott jo vist 
men inte så himlastormande gott
ja ja nu är nästan allt ur vår
nyårskasse med skaldjur slut
några räkor kvar  bara


jag vet ja bör inte äta sånt här
men va tusan de är ju gott


Lennart var och handlade till grannen
som har haft vinterkräksjukan
och då löste han in vinsten till en ny lott
MEN NÄRA SKJUTER INGEN HARE
tyvärr 


Hanna sover fortfarande


stekt ris med ägg o grönt
räkorna och några kycklingbitar
sötsur sås + kebabsås
och några jordnötter för knaprats skull


det tar sej ...


ja Hedda sover
får se hur natten blir
😉


fick en hälsning från Jocke o Yulia
dom är i Yulias hemtrakter
Dominikanska republiken


ha ha 
jag är oxå barfota


 

Inga kommentarer: