mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 11 januari 2022

en NY maträtt...


Då var det dax för Jultomten/Mr Magoo


att besöka optikern


under rådande omständigheter
fick jag sitta utanför
tills det var dax att prova bågar


hur var då synen....
kör du bil? Ja... AJ DÅ!!
och du har lite gråstarr här ser jag
du får en remiss 
och hur är det med läsandet/korsorden
ja ja du säger det
ja du får två par glasögon
ett par som du ska ha när du kör bil
och ett par när du löser korsord
kan hämtas ut om 14 dagar


passade på att handla lite när vi var på Erikslund
denna tidiga morgon


jag blir glad av barnens lek hemma på gården


en ny maträtt såg dagens ljus 
hade en lien skvätt spenat
skulle inte räcka till två
men om jag kokar lite makaroner
och blandar räcker det
JO  DÅ de var inte så illa 
men jag gör det nog inte fler gånger
*fniss fniss*


sen vilade vi middag


När 30-årige Dean Nicholson gav sig iväg för att cykla 
världen runt var hans mål att lära sig 
så mycket om jorden som möjligt. 
Han hade aldrig trott att han också skulle få lära sig 
en hel del av sin oväntade och osannolika reskamrat.

Tre månader efter det att Dean lämnat Skottland 
cyklade han längs en enslig väg på gränsen 
mellan Bosnien och Montenegro 
när han upptäckte en övergiven liten kattunge. 
Något med de genomborrande ögonen
 och det sorgliga jamandet fick honom att plocka upp henne
 och sätta henne på cykeln. 
Med hjälp av lokala veterinärer blev 
Nala snart stark och frisk.

ja detta är min nya bok jag lyssnar på



ska nog få till nått till middag
de är jag helt övertygad om




ja se korvgryta är ju inte så illa


så bar resåren i
och byxorna leveransklara



medans jag väntar på tunikamönstret
fixar jag till ett par sockor
garnet räcker till det oxå


tänk va dessa kex är goda
dom jag gjorde av mjukt tunnbröd



MIN hjärna eller nått

mönster på en duschboll  / hjärna


1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Idag blir det sista av julskinkan pyttipanna och jag blev glad att han tog hand om kissen👍❤️