mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 3 januari 2022

dag 2


det kom en fågel utanför MITT fönster
jag ser den nog
men vem bryr sej


snö 
blöt snö


mot hamnen och änderna


först en sväng till "Silosen"
och delade ut en hink 
fågelmat


sen till "Skitviken"
dom låg och vilade när vi svängde
upp med bilen


men det blev full fart på gänget


kan säga att där var dom många
och närgångna


så till Apoteket på Hälla 
och köpa ögondroppar


och en fika
MEN träsked
så BEDRÖVLIGT äckligt
(kan säga att blåbärspajen var SÖT i överkant)


buffe eller tapas 
jag vet inte riktigt vad jag ska kalla detta
Rester är det i alla fall
Jansson
finsk pirog med äggsmör
korv o vita bönor
stuvade skärbönor


håller de vita på att försvinna igen?


köpte tulpaner i dag tre buketter
så jag var ner till grannen med några
dom blev glada hoppas jag


blev så sugen på en veckosallad
så det fick bli en 


Julskinkan lever 
till den en potatisgratäng 
(har bara fast potatis hemma 
men det gick det oxå)
och på min tallrik brysselkål 


såg ett program om vackra byggnader 
och det var då vackert så de förslår


vem kan tro att detta är ett 
stationshus?


tur garnet finns i korgen bredvid mej

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Kämpar med julskinkan här också,lite kvar men sedan blir det pytt.Idag blir det soppa ,tarmen har fått sig en snyting och är arg🙈Hedda är en cool tjej😻