mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 8 januari 2022

Där gick vi på en riktig mina ☣💣

 

inte morgon mellan fjällen
men morgon mellan husen
för morgon är det


Vi for ut till Skultuna för att ev ta en fika på
nya Brukets Bistro
men  fy så tråkigt det var
den gamla mysiga var helt borta


likaså fototapeten
den som Lennarts pappa o farbror är med på 
de tycker jag var synd
ja ja de blev inget fika 
kan jag säga




jag undrar hur jag ska göra med de här monstret
undrar om man kan kapa vid krukkanten
och den växer upp igen??
vore en välgärning 


då här såg den ut 
14 aug -12


kålpudding till lunch och en låda till frysen


Frysen ja
den har jag städat i 
det var sån oårdning
kött o grönt om vart annat
och jag hade ingen koll
de märktes för det fanns
2 hela och en ½ påse spenat t.ex


fyllda fiskfiléer 
med räkor o sparris
de låter ju jättegott
de tar vi till middag
och så spenat de hade vi ju massor


hade lite kokt potatis som nu blev stekt
med en paprika som var på väg att säga sitt


MEN VILKEN NIT
fyllningen??
var var den? 
och smaken?

nu är smaken som baken
MEN det fanns ingen smak
av vare sej räkor eller fisk
möjligen en liten transmak

och dom hade vänt fisken
ut och in så skinnet var på insidan
inte smakligt för fem öre
NEJ DE HÄR VAR INTE GOTT
💣💣💣
en riktig mina


så många förvecklingar det kan bli i en bok
om en 74 årig dam med katt o ond höft
ett kafé o två väninnor  




 





1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En riktig monsterplanta😂Så trist när man tror att något ska vara gott😢nåja,en lärdom till.....🤗