mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 12 januari 2022

en Tisdag som blev en Måndag

 



då jag var med Lennart till optikern i går
fick Kerstin och jag träffas i dag tisdag
på vår kära ❤-punkten
en tisdag som blev en måndag


Lennart tog husets alla knivar och for till
Bäckby och skärsliparen
vi får dom tillbaka i morgon


Han tog även en sväng till Johannisbergs vattenpark


tänk va potatisen blir god när man värmer den
i köttgrytan


Å så kom mönstret
till Bettans tunika
MEN jag får inte börja med den
innan jag stickat klart sockorna


hittade TRE stenhårda kanter/bitar
parmesanost i kylen 


morsans gamla mandelkvarn
kom fram
och det var bara fönsterbrädan 
som var smal nog att skruva fast den på


och Lennart fixade så nu har vi en 
½ stor burk riven god ost


gryta  i går soppa i dag
förstärkt med pepparotsyogurt



ÄNTLIGEN
är skenorna ditsatta 
skenor så jag kan dra ut gallret
och en lasagne fick
premiärturen


nu gäller det att sticka fort
vill ju börja med tunikan

FARMEN
LERIN
SVERIGE mot NORGE
vilken kväll
på TV




ja men då säger vi väll god natt då...

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Fiffigt med osten👍Jadu,farmen har bara startat men jag känner mig gammalmodig,gillar inte språket,rädslan för att arbeta och attityden hos dom flesta MEN ger det en tid så kanske dom hyfsar till dig✊️😂🤗