mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 6 januari 2022

jag överlevde...


jag brukar kunna sova 
men i natt har det varit lite si och så med den saken


jag ska ju till tandläkaren i dag
och det är för mej en ny bekantskap
nåt jag inte gillar



Hedda delar med sej av sina leksaker
kommer släpande med en 
hel "räv"


men nu är det morgon och då 
sover hon minsann 


för att skingra tankarna 
fixar jag lite kålsoppa
kan dock inte äta 
magen är orolig
inför dagens besök


så är jag då här 
Smiles väntrum


och där hittade jag detta kort
på min tilltänkta tandläkare


han hade dock ingen luva på sej
MEN han var trevlig och jag 
kunde nästan slappna av lite
nästan sa jag...
och den nya sköterskan
var släkt med en ängel 
helt klart
de här blir bra det här


han skrev ut tabletter
som jag ska ha 6 gånger om dagen
och mer tandkräm
förövrigt hittade han inga större fel 
så borren fick vila
ska tillbaka om 6 mån

hela kalaset kostade lite över 400:-

köpte även dessa
vilka jag tycker är bra
gillar den där svängen


medans jag var hos tandläkaren
i ca 1 timme
var Lennart ute och fotade
en värld i svart/vitt


tar fram en rulle köttfärs
ska bli frikadeller till kålsoppan
och en kålpudding
i morgon


nu tror ja alla julens rester är uppätna
lite Jansson
lite potatisgratäng
sen är det vårrullar vi köpte på
julmarknaden på Udden
och jag "sliter" med mina brysselkål 😉



stilstudie av Hedda i kväll
hon tycker inte jag ska sticka 
helt klart


men när hon vänder ändan till
och ligger på mina ben
går det ju bra att ta ett eller fler varv


ja ja hon vänder på sej
och kryper upp mot magen
då blir det lite värre med 
stickandet
Stickningen hamnar ju på hennes huvud


skulle vilja ha en mysdress
typ den här
vore jag inte så feg
kunde jag köpa på nätet
men jag vill ju känna o prova
Tänker då jag "fick" 
1200:- rabatt 
hos tandläkaren
kan jag unna mej 
nått nytt


 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skönt att tandläkaren inte hittade ngt elände 👍Den där Heddan,alltså😻