mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 17 januari 2022

halv månade avklarad


dagen började med att tvätta ris
och koka en "balja"
hade i lite blandade grönsaker 


värmde lammgrytan
då spisen nere på kyrkan är så himla urusel
dar timmar att få varmt


Lennart tog en smakportion
godkänd
fast han inte gillar lamm


och så röra om i stora salladsbuknen


allt packat och klart
en burk pepparkakor fick också följa med
så vi levererar varma kastruller
Vi stannar dock inte och serverar
då covid härar
vi bara levererar  


när vi lämnat maten
åkte vi ut till Hälla
för att köpa plåster till min rygg


kröp in i ett hört på café och åt en korv
fick bli lunchen
jag som inte gillar korv
men jag gillar den här 
en "riktig" korv 
från Charlströms


bara för någon dag sen stod det
en snögubbe här med 
morot till näsa
ja ja så är det med vinter i Västerås 


vacker solnedgång
måste man ju fota
eller hur


köttgryta o ris 
dock inte lamm utan fjällko 


mjukkaka o brunost till
FARMEN
amerikanarna får vi ta på repris


det går bra nu...


Plåstret hade lossnat i morse
så Lennart fick fästa upp det med
målartape 
vi hade INGA plåster hemma
Nu kunde han ta bort "konstruktionen"
ser ju märkligt ut
men det gula är nått Peteer strök på
för blodstilla


Med nytt plåster kunde jag duscha
så himla skönt



 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härlig mat till behövande och en god gryta till er,låter himla bra 🤗