mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 4 januari 2022

konsten att ha ett rikt liv......

 


dessa måndagar är heliga
vi har så trevligt
några timmar på förmiddagen



när jag kom hem hade Lennart 
torkat golven och börjat göra rent
duschdörrarna
har ju varit "mjölkvita" av kalk o smutts
nu har vi glasklara dörrar igen
 

den och spisskrapan
(du vet en sån med rakblad)
var de han använde


rotfruktspytt o sylta 
lite rödbetssallad  o pressgurka
jo ja tackar


jag är som skalman
har min mat o sovklocka



ja se den där skinkan
nu med rotmos
(har en skvätt skinka kvar som ska blir pytt)


fyra små rader för medicin
och fyra små rader för operationer
men får skriva smått


det går framåt
men ser nu vad de ska bli


1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Tacksamhet är bra🙏