mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 januari 2022

vilken dag⁉


efter en urusel natt när höften 
var på skithumör 
tog jag mitt pick och pack
och gick till Mötesplatsen
för några timmars stickning och 
småprat


i går "slängde" jag iväg en förfrågan på 1177
ville ha kontakt med audionomen 
för att försöka få till
ljudbok ❤ hörapparat
hon ringer mej kl 11.15


när vi satt och stickad kom en trevlig dam
och undrade vad vi stickade 
och vi pratade en stund
så gick hon in på bibblan
Kom tillbaka och tipsade om den 
här författaren och bokserien
ska kolla upp den
låter intressant 


11.15 ringde hon från hörselenheten
hon ville hjälpa mej över telefon
MEN jag sa att kan jag inte få komma
och vi fixar detta tillsammans
Men se streamade grejer
var nått man fick fixa själv
men jag fick komma ändå
snällt va
så på torsdag morgon kl 8 fick jag en tid


julrosorna blommar så vackert



ja nu såg inte tallriken riktigt ut så här i dag
MEN
jag stekte riset och vi hade kyckling med  cashewnötter
och vi blev mätta i dag oxå
(finns spett o ris kvar till i morgon) 


efter den usla natten
blir det skönt att sova en stund



Hedda min trogna vapendragare
ligger vid fötterna 
hon vädrar svansen
blev kanske lite för varmt 
fniss fniss

ja men ser man på
garnet från Norge har anlänt
Lennart få åka och hämta
efter fikat


hur bra blev inte det här
Mössan klar just när 
nästa laddning garn kom


rena julafton


men kolla in så fina garner


korv i ugn är ju aldrig fel
och sen med en massa "grönt" under
som lagar sej samtidigt
perfekt


förstärkt med kebabsås
Ett MÅSTE har det blivit 
såsen menar jag


ja men då så 
då lägger jag upp för nästa projekt






 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

En riktig turdag👍Blir lite avis att ni har så fungerande vård i alla led.Här får man vänta och vänta och vänta och det är nästan omöjligt att få prata med en människa,bara robotröster som säger välj si och så.Mycket trist men jag är glad för din skull🤗