mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 27 januari 2022

att fira sitt lag....


bästa stället på morgonen 
bredvid matte i kökssoffan
inte alltid Hedda orka hålla ögonen öppna
jag tror nästan hon sover med öppna ögon


åkte och handlade lite på fm
det var fullt på fiket på Maxi
så i hamnade på Brynolf i stället


klart Lennart skulle ha en VSK bakelse
(heter de bakelse när de är i ett glas?)
en tidig födelsedagsbakelse
VSK bildades 29 januari 1904


nu ska vi hämta mattorna som varit på tvätt
hos Pennemos


STOPP matte jag hinner ju inte med


för vist var de mej du skulle fota?


jaså inte....förlåt då 


tre sittmattor och en rumsmatta
alla handknutna från Tibet
nu är dom rena och fina igen
675 riksdaler vart priset
och dom blev så fina
rumsmattan fick samma fina lyster
som den hade då den var ny


här ligger skinkan på upptining
och ärtorna o senapen inhandlad


Lunch


Middag
ja samma som i går 
men nu är det slut i burkarna
i dag blev det dock potatis och inte ris


Farmen
mästerkockar
Renes brygga
och en halv semla
så blev våran kväll


ja och lite stickning förstås

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hedda är en riktig linslus😂Nu blev jag sugen på en semla,iaf en halv,munskydd på och in en snabbis på fiket😷