mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 13 januari 2022

den 11 eller den 12..🎁


ja men ingen MATTA
ser ju så tomt ut
Men det kommer att bli bra.....


för alla mattor 
även som små sittmattorna
är nu lämnade på tvätt
får hämta dom den 26 jan


så till GL supermakt för att handla
till soppköket
har fått pengar av en vän 
så nu kan jag göra en riktigt fin 
lammgryta
köpte till 2 kg grytbitar
6 påsar aprikoser och grönsaker 
Den här stora påsen med tomater


kostade bara 10 kr
GL är bara bäst


och så hämtade vi knivarna
300:- och JÄTTEVASSA


lasagne till lunch
kebabsås o ketchup 
en veckosallad


så dax att vila middag
Hedda: tro inte jag sover/vilar
jag lurar på om jag ska anfalla dej⁉


då veckosallad behöver några dagar på sej
innan den är som godast
gör jag söndagens sallad redan idag
och kan meddela att knivarna var supervassa


så där 
det går 5 liter i bunken
nu är dressingen o kryddorna iblandade
nu ska jag röra runt lite varje dag
så blir det riktigt smaskigt
till på söndag 

KAN MEDELA  ATT VI INTE
SKA VARA PÅ SOPPKÖKET
BARA LÄMNA MATEN
👿💩 Covid💩👿


så var det dax för mat igen
kokt korv med pepparrotssås
hade ju béchamelsås kvar sen 
lasagnen... perfekt  


så var sockorna klara


och dax att fota


så fick jag till det
måste skynda mej innan Hedda är tillbaka


min lilla mormor
Lina med sina två födelsedagar
enligt egen o släktens utsago
är hon dock född 12 jan


men i kyrkboken står den 11 jan


så var det Farmen


och Mästerkocken
jag tycker dock inte så mycket om dom här
programmen med uttagningarna
utan längtar till när dom 
kommer i köket på riktigt

 

Inga kommentarer: