mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 26 januari 2022

en riktigt bra dag ... nästan för alla


solen skiner och Hedda och jag 
tar hissen ner för att ta oss en promenad


hon trivs så bra i korgen 
och med filten om sej fryser hon inte
där sitter hon och kollar
när jag halkar fram på isiga gator
möter vi en hund kan hon bara
gömma huvudet 


blev inte så lång promenad
höften du vet....
men vi var ute en stund i alla fall
När vi kom hem till gården blev det
lite "farligt" sopbilen kom o skramlade
så vi fick bråttom in


Lennart var hos tandläkaren
1500:- fattigare och en tand mindre 
i munnen


efter besöket hos tandläkaren
var han och köpte 
STORA muffinsformar
barnen i Lyckhem ville baka
och så lämnade han 
Bettans kläder jag stickat
Nu är det ju så att dom sitter 
i karantän
Covid härjar i huset
så han fick inte träffa dom på riktigt

Hannahs bild från köksfönstret


så fick jag dom här bilderna på 
Bettan

vilken fotomodell


hon ser ju nöjd ut 
då är jag oxå nöjd
hon ville inte ta av sej tunikan
hade den hela dagen (fast den var bak o fram)


Lunch, stekt ris o kycklingspett från gröna woken
och lite kycklinglever jag hittade i en burk i kylen
Lennart fick äta fil....
han har ju en "krater" i munnen liksom


fått lite korvar av Susanne på Stora Ekeby
hon hade lagt ut på FB att dom skulle rensa frysen
och skänkte bort korv
jag såg det inte 
men min kompis Ylva såg och taggade mej
jag ringde på en gång
och Susanne blev jätteglad 
att det var vi som ringde
och vi fick komma på en gång
och hämta en kasse
blir fint till soppköket
framöver


Robin fyller år i dag 
hurra hurra
här är Linus o han när dom var
och hälsade på i stugan
Älskade grabbar 



stekt falukorv o stekt potatis
Lennart fick även ett stekt ägg


på kvällen lyxade vi


så mysigt garn blir fina tröjor så småningom 

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Härliga bilder❤️Nu längtar vi till tider då vi kan krama våra nära och kära...Hedda är för härlig när hon är ute och promenerar,rullatorkatten😻😻😻😻