mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 29 januari 2022

ibland bara försvinner dagen...

                                             bild från nätet
kom på att det är dax 
att ta dom årliga blodproven
så jag skriver till VC 
att jag vill ta proverna
på lasarettet då jag är så svårstucken
och de är MÅNGA rör som ska tas
Vill ju ha detta överstökat innan
höftoperationen


dagens lunch
rensning i rotfruktslådan
förstärkt med några korvar
och senapsyoghurt 




Lennart har tvättat Lilla Blå idag
det var mer än nödvändigt


men snälla matte
du ser ju att nya leksaken 
INTE RÖR SEJ
du får allt göra nått 
åt det

Hedda har hittat ett nytt
ljud/jamande
när det är leka hon vill
inte ett litet frökenlikt mjau
utan ett mer 
lejonlikt grovt MJAU
ett mer uppfodrade ljud

pling i luren
meddelande från VC
nu kan jag när som gå till
labb på lasarettet
ska kolla tror att man kan beställa tid 
själv på 1177
men det finns oxå drop in de vet jag


pling på dörren och grannen
kom in med en påse grötris 
och en påse kokosflingor
hon hade väll köpt till jul
och tänkt göra nått
men det blev inget
så nu fick jag det
i stället
De tackar jag för



kyckling o ris o sötsur sås 
jo ja tackar


när Lennart var och tvättade bilen
var han in på "stjärnan"
ja vår lilla COOP heter så
en av dom dyraste butikerna i stan
men nu var det
10 små munkar för 30:-
inte att förakta

kan meddela 
att dom vita kulorna/munkarna
var i sötaste laget


nu ser man att det ska bli en tröja 


På spåret
Carina Bergfelt
och 
Handboll en onödigt
spännande match
som Sverige tog hem

ja så såg våran tv-kvällen ut



2½ kg ärtor som ska bli till
söndagens ärtsoppa
nu får dom ligga här
över natten och gotta sej
så kokar jag den i morgon
blir bra det skulle jag tro





 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hon är smart den vackra katten😘😂