mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 15 januari 2022

Knaskatt 😺


tidig morgon i Stan...
jag står på Stora gatan och tittar
in mot Stadsparken
där vill man inte gå 


men jag står som sagt på Stora Gatan
den är uppvärmd och isfri
ingen halkrisk här inte


det var hit jag var på väg
till Peteer o Citypraktiken


bruna kliande fläckar på ryggen
nu  ska dom bort


"kärringmossa"
kallas dom 
*fniss fniss*
1177 lite om 
bruna fläckar/Lentigo solaris


fläckarna skrapas bort
då inga stygn 
bara rejäla skrapsår


då är dom borta
plåstren på till på måndag


medans jag låg på "slaktbänken"
åkte Lennart ner till Lövudden 


väl hemma igen började vi med 
söndagens lammgryta
10 gula lökar
1 vitlök
5 röda chili
några kanelstänger
muskot
kryddnejlika
spiskummin
kardemumma


köttet behöver styckas i mindre bitar


Hedda var lite sugen
hon fick lite smakprov
OCH OJ SÅ GOTT DET VAR

men kokt lamm ville hon inte ha


ja så där nu får det koka tills det blir klart
1½ -2 timmar eller nått


så kom min fotobok


blev så nöjd


då det var lite "slabbigt" i köket
så det fick bli
en snabbis


då Hedda inte har nån kattkompis
får hon gosa med mattes en gammal
rävkrage




då var köttet rensat från ben
och jag har förstärkt med bönor 
och så är det MASSOR med 
aprikoser

nu får den bo på balkongen till på söndag


potatisbullar o bacon 
är ju gott


stilstudie av tokkatt


hon låg så en lång stund


innan hon "rann" ner på golvet


vid midnatt var det norrsken
Men vi fick det inte på bild
så jag har lånat den
Felix Klint heter fotografen















1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Grytan kommer att göra succe och vilken härlig päls att gosa med👍Hon är bra underbar det lilla hjärtat😻