mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 10 januari 2022

Hur kul hade vi inte på eftermiddagen 🥳😂🤗🤩

 


tror rakt jag behöver köpta lite tulpaner


vi sliter med kålsoppan
ett gott slit
men nu är den slut


Hedda med en av sina vattenskålar
fint ska de vara


fick en hälsning och ett TACK
från tofflan o Lars


så var det dax att gå på revy
"Så kan det gå"
vi hade biljetter till premiären
men den blev inställd 
då pianisten sitter i karantän
Nu är en ny pianist intrimmad


det var inte fullsatt
MEN 
så ska de ju vara så här i pandemitider
luft mellan gästerna


en så bra monolog om Stefan Löven 


 och en stackars plastpåse som kostar 7:-


och så de vanliga om politikens svängningar
så träffsäkra repliker


och råttorna i Vasaparken


så en lite fika i pausen


ett bord för två  i "alkov"
långt till nästa gäst
bra det



Amanda Lind *fniss fniss*


alla gillar inte vinterbad



jamen hur blev det här då
ja så kan de gå...


länge sej jag skrattade så
det känns skönt


nu styr vi hem och fixar lite kvällsmat


Bratwurst o rotmos
fort o enkelt
(en korv rotmos)
 

kolla in det här 
nu är byxorna klara
men jag har ju inte fått 
mönstret på tunikan än
så jag gör ett par sockor så länge


så har FARMEN börjat
ja ja vilka "nötter"






1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Skojig dag👍Ska bli spännande att se om dom kan göra "folk" av Farmendeltagarna,dom verkar mest fixa håret och vifta knott🙄