mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 23 januari 2022

En bra lördag tycker jag .....


å vilket morgonljus


så skulle jag fota Bettans kläder


men som vanligt 
trodde Hedda det var hon som skulle fotas



 så nu fick jag till det
fick lyfta bort Hedda 
som såg sur ut


hela asenalen inför lunch


stuvad vitkål o stekt korv
enkelt och gott


det var ris över från soppköket i söndags
det har stått fruset på vår balkong 
sen dess Nu är det tinat
och utökat med grynblandning
och nästan 1 lite rapsolja


det är nått änderna gillar 



det är så kul att se dom myllra runt
det kom en pappa med ett barn i vagn
som oxå fick vara med och kolla
det är magiskt helt enkelt


och det var även en magisk solnedgång 
tänk att kraftvärmeverket kan vara så vackert i siluett


falukorv till lunch 
falukorv till kvällen
dock inte lika
nu som varm macka
med chilisås, potatis, gurka, korv, senap o ost



en klassiker med andra ord
ja och så lite kebabsås på toppen


Hedda har varit trött i dag



har garn kvar från Bettans outfit
får se vad de blir


Lördag kväll
kunskapskanalen
djurprogram
då spetsar hon öronen 


surikaterna fick hon lov att kolla lite närmare på




 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Hon är rolig den lilla linslusen😻