mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 30 januari 2022

Nu blir det reklamfilm.....


beställde tid för provtagning
Måndag kunde jag inte för då ska jag sticka
tisdag fanns bara en tid kl 7 på morgonen
(lite väl tidigt) 
jag måste ha en tid före 10 för proverna
nått med nått värde jag vete inte vad
men se på onsdag fanns det en kl 8.20 perfekt
den klickar jag hem


ja här har dom nu legat sen i går
nu ska dom kokas med lök o morötter
och diverse  kryddor


den stora julskinkan har nu tinat
och Lennart skär den i bitar


och kör den i "skiven" på köksmaskinen 


kan säga att 2½ kg ärtor och nästan 3 kg skinka
blev en mycket god soppa


då det finns muslimer i gänget som ska äta
så tog jag av lite och gjorde en veg.variant


avsmakning till lunch
så himla god
blev toppen med skinkan


och vad är nu detta??
jo det ska bli fågelmat
de är svålen/det feta på skinkan
som Lennart malde 
ska blandas med korngryn och lite annat
med utgånget datum från speceriskåpet


tur man kan få bilder på sina 
"barn" när dom bor på 
andra sidan ekvatorn


eller som nu när covid 
härjar
även om det är sen "snäll" variant


så får jag nöja mej med bilder på barnen


den här bilden är ju för underbar
några veckor sen när det fanns snö


den här finns inte än
synd nog

så då fick det bli den här

och den här... Lennart gillar Gyros bäst


och jag gillar den här

medan Lennart tar båda


så himla gott
tack Amir/schysstkäk för att du/ni gör så goda produkter


fick detta av Heddas uppfödare
vist är hon för skön 
våran prinsessa
(jag menar förstås att Hedda är skön
ja de är ju Pia uppfödaren oxå
men på ett annat sätt)

 

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Håller med Lennart,gyros är godast👍Härlig soppa får dom iaf👏Bilder på barnen är vad man får glädjas åt nu,blir glad att Gloria är frisk igen❤️🤗