mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 19 januari 2022

Växeln hallå hallå.....koppla mej till 22

 



arla morgonstund
natten var inget vidare
höften vill inte ligga som jag vill ligga


men så blev det morgon
och jag fick gå upp


Niklas har testats positivt
så alla i Ramnäs är nu isolerade
hoppas det bara är en "snäll" variant
och att det räcker med att han blir sjuk


i dag mellan 8-17 kommer det 
"gubbar" från byggfirman
och skall mäta på balkongen
vi ombads att plocka undan
första märkbara inför nya balkonger
så kul att det efter många år
kommer till skott


 * har ringt ortopedrehab
jag skulle göra det när jag 
fåt op.tid 
blir kallad 2 v i april
för gruppträning

får ringa samtrafik senare
när jag vet tiderna 
så får jag taxi till
Löwenströmska

* ringde fotvården
men där var det telefonsvarare
hon ringde upp på kvällen
och jag får komma 
den 9 feb
vill fixa fötterna innan op

* ringde Natalie om att fixa naglarna
fick tid med Molly
på fredag kl 10

klicka på länken *fniss fniss*


 sen blev det 
KAFFEDAX




Beställt garn till nästa projekt

ja men inte fanns dom färgerna jag ville ha på garnet
och inte nog med det butiken jag kollade
sända bara till Norge
MEN jag tänkte strunt samma
jag har ju vänner som har syskon i norge
det fixar sej..... och vist gjorde det de
men på ett annat sätt
Googlade vidare
hittade ett annat företag
BILLIGARE dessutom 
som sände till Sverige
men inte heller där fanns färgen jag tittat på
från början
men de blir nog bra ändå



så kom 
"balkonggubbarna"
mätte inne


och ute
Hedda hade full koll 


5 minuter så var dom klara


ensam lunch 
gratängen från i går 
förstärkt med lite riven ost


dagens post
Lennart fick kallelse för gråstarrs
undersökning
10 feb


vi var och handlade en sväng
men fy tusan va folk det var
men pensionen hade ju kommit❗


en peng till sparkontot,,,,



När vi lastat in varorna hemma
åkte Lennart och tvättade bilen
den var mer än skitig


hade redan fläsk hemma
och köpte bruna bönor med röd skyllt 



då var klänningsdelen klar
nu har jag börjat på ärmarna

1 kommentar:

Ellinor Blomqvist sa...

Du fick mycket gjort igår👏Snart är höft och ögon fixade och ni kommer att bli hela och fina till sommaren👍Även jag vågade mig ut och handla igår men det var väldigt lugnt och stilla på Ica Maxi och det blev en rejäl slant till sparburken eftersom det var pensionärrabatt*gillar*Munskydd osv,hoppas att jag inte blev smittad och hoppas att dina nära och kära får en snäll variant✊️🤗