mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 30 maj 2019

blev allt lite besviken...

 i dag ser man att alla fyra äggen är kläckta 
och att föräldrarna har fullt upp med matning o värmning av 
dom små vita dunbollarna

 inte lätt att fota blommor när det blåser 


 hade tänkt gå en promenad

men fy tusan va de blåste kallt
blev bara en sväng till affären och hem igen


när man inte vill eller orkar fixa mat


och så fick jag telefonsamtal från lasarettet
det blir ingen operation på måndag
dom måste klura vidare på hur och vad dom ska/kan göra
vist blev jag besviken RIKTIGT BESVIKEN
men dom måste ju veta vad dom gör innan dom 
sätter kniven i mej

 det är storm ute så jag får sitta inne och virka
Men solen skiner och det ser ut att vara skönt på balkongen
men ack vad jag bedrog mej

 när Lennart så småningom kom hem 
efter en dag i Kolbäck + fixande inför morgondagens cykeltävling
så blev det lite mat
köpte färsk potatis 39:-kg (köpte för en guldpeng = ett kok )
den var magiskt god

 tänk va de är roligt att virka efter diagram.. 

kvällsmacka det är lite salt under bananerna
har du inte provad GÖR DET

1 kommentar:

Ellinor sa...

Det är bra att dom är noggranna men jag förstår känslan❤️