mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 6 maj 2019

känner mej HEDRAD o GLAD

 den gode Herden  var dagens ämne
Kyrkvärden var på Räddningsuppdrag i Fjället
så det blev lite si och så med saker och ting

 Men Elisabet löste det med glans

 ljusen blev i alla fall tända så småningom
och en ny påminnelse om vår dödlighet uppläst
Bästa Erland Johansson har dött

då jag fick så mycket smet i går när jag gjorde raggmunk
gjorde jag en "ugnspannkaka" på resten

 och så kom det lite kornsnö
ser ut som pärlsocker på bordet

 men AJ då
bågen på glasögonen gick av

 så kom det en skvätt igen

 jag ska fixa kaka till kulturkvällen

 men kolla nu 
nu snöar det igen

tro det eller ej jag åt upp allt
(men jag tog det i två omgångar)

ja ha så snöar det igen då

i kväll var det 3 om inte 4 PAR
koltrastar vid matningen
så himla kul

jag är 
så stolt och glad
riktigt rörd
Vi har fått en inbjudan att följa med till Stadshuset
den 6 juni på Nationaldagen
Det är en högtid
 när personer som blivit svenska medborgare under året
uppmärksammas och får diplom
och vår vän Benan vill att vi ska vara med då
💖💖💖💖💖💖💖💖💖

har börjat på framstycket

1 kommentar:

Ellinor sa...

En fantastisk inbjudan❤️❤️❤️❤️och jätteskönt att du fick i dig lite mat👍👍👍👍kram