mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 21 maj 2019

HURRA för OSS

 i dag är det vår 
BRÖLLOPSDAG

 20 maj 1967 vides vi till man och hustru
i Hubbo kyrka

något jag ALDRIG ångrat
kärleken är lika stark om inte starkare
den djupnar och vi blir som ett
även om vi är två 
💕💕💕💕💕💕💕

premiär utan strumpor i dag

lönn

kastanj

nästan utblommad hägg

syren

berberis

maskros



syren

Rönn

äppelblom

kaprifol

tog en liten "omväg" till bibblan idag
bara för att få se lite blommor o bin
det är magiskt ute just nu
och jag kan inte låta bli att fota 
du år ursäkta man det är min blogg
och då får du stå ut med alla bilder
*fniss fniss*

så har vi landat vid "vårt" bord
hittade en vante i UFO lådan 
den fick följa med
men det var lite fel så jag fick
börja med att repa upp
men då räcker ju arbetet längre 
en vante blev klar så när som på tummen

 så var det dax för 
Go lunch med Go gubben

dagen till ära så blev det mat på lokal
Västerås Officersmäss


Lennart tog baconlindad kyckling med soltorkade tomater

 jag tog en underbar fiskgratäng med handpillade räkor
såsen var magiskt god

för  att inte tala om kaffet i den vackra koppen

 jag är SÅ glad och lycklig för att provsvaren är så bra
och fick oxå brev om röntgen av både mage o tarm den 24 maj
så det blir ingen resa till Berget och retreat just nu de får anstå
Det kommer att bli lite tufft innan röntgen
får äta lunch den 23 maj sen bara klar dryck till kl 24
sen helt fastande till röntgen kl 11....inget kaffe !
Men va tusan, jag vet ju att det finns både mat och kaffe  när jag är klar
gnälliga människa 

medans jag var på promenad och stickjunta 
har Lennart varit och köpt "brädor"


snickarverkstad i hallen

 och börjat fixa till vårat balkonggolv

blir ju så himla skönt
att gå på 
istället för kalla betongen


vante nr 2 ser dagens ljus
eller kvällens mer då


i kväll var himlen inte röd utan gul

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Världens finaste brudpar❤️❤️🌹🌹🌹🌹🌹

Berith sa...

Grattis på årsdagen🌷