mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 1 maj 2019

Då har vi sjungit in VÅREN...HURRA HURRA HURRA


 Lennart såg en snöfläck som rörde sej...

men se det var lilla haren
den har kvar sin vinterpäls
helt fel just nu

 pratade med Hannah häromdagen
hon berättade att barnen beställt morotssoppa

 toppad med yoghurt o räkor
då blev det lite lyx

 hittade ett UFO i hyllan
en fårskinnskudde som skulle sys samman

 men skinn-nålen jag har har ogörligt liten ögla för tråden

 tur det finns hjälpmedel

men det var ändå inte lätt
mina händer ville liksom inte riktigt lika mycket som jag
men om jag tar 2 dm åt gången så blir den nog klar i alla fall

lite paj innan vi ska in till byn och kolla brasa

Karin Malmfjord håller ett vårtal
hylla Greta och hennes klimatengagemang
och att vi MÅSTE hjälpas åt

 många kom



 kören sjön





vet inte vilken som skrivit dessa rader men 
bra var dom


än går det att ta sej till brasan på scoter
men inte länge till
snön bara försvinner
i full fart

 blev ett besök på Wärdshuset

en Tärnaby på två


 och lite godis till efterrätt

 ner än sväng till Jokksbäcken och kollade flödet


Någon har tappat sitt fina glasögonfodral med glasögon
på parkeringen vid Udden
hoppas ägaren ser och hör av sej


på skärtorsdagen hittade vi detta utanför
kyrkan 
men ingen har hört av sej
sorgligt

svar på gårdagens fråga
vad är fel?
jo en burk med anis o fänkål skulle ju varit sockerburken

Inga kommentarer: