mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 19 maj 2019

Hur gick det??

 Dagen började med en stärkande promenad i omgivningarna

 Syrenen är på gång
doftar ju så underbart


 även kaprifolen hade börjat blomma

det ska bli Cirkus i byn

och en cirkus behöver vatten
här ligger slangen

 och där går ligger den i kanten av cykel/gångbanan

som en orm slingrar den sej ända fram till vårat hus
där vatten mätaren sitter

 och så var det de här med "snö"

 så vansinnigt med frön 
asp o poppel

 och här var det skott av "gran"

 plockade några liljekonvaljer i skogen

det blev 3,75 km 
och kaffe på balkongen

 Lennart och ett antal "gubbar" for till Oresta 
för att fixa till en cykeltävling




utan alla dessa frivilliga volontärer
 ingen tävling
och ingen hamburgare


skulle inte ens bli ett resultat
skulle det bli

skulle göra mej en soppa
men det blev puré
ja ja gott och magen var glad

ska göra en sallad till soppköket

den behöver stå till sej lite 
för att bli riktigt god
Tupperwares stora degbunke blev full
ska väl räcka ett tag

fick lite besök
vi försökte lösa världsproblemen
men upptäckte att våra egna var större
eller hur det nu blev

Lennart hade mat med hem från 
Spisy Hot
en låda räcker till oss båda 
och det blir ändå ris över

 så var det ju "melodifestival"
ja inte är det min grej 
det är helt klart
Inte orkade jag se omröstningen
så jag vet inte hur det gick
Hoppas Sverige inte vann
för jag vill inte ha de där spektaklet till Sverige
måste ju kosta massor av pengar till ingen nytta
Ja Ja jag är en gnällig tant jag vet det

 ser du att det lyser  i mitten på bilden
lite svårt för det är långt borta
men det är cirkusen
och tänk på vattenslangen från vårat hus
borde det inte finnas en brandpost  lite
närmare?? 

så var linnet klart men jag är INTE nöjd
den blev så stor... får se om jag känner nån
som är större än jag och vill ha ett linne
eller om jag kan fixa till det på nått vis

1 kommentar:

Ellinor sa...

Händelserik dag.Syrenen och kaprifolen har kommit längre hos dig en hos mig,ska ta mig en titt efter liljekonvaljer idag✊️Ha en bra soppsöndag❤️