mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 3 maj 2019

ibland får jag pippi...(rätt ofta)

 Snön faller lätt och Lennart är på väg till jobbet

i går barmark i dag snötäckt
men jag tror inte de kommer att ligga så länge
marken är för varm för det

 kom på att tryckknappar är bra
och det har jag i stugan

 stora fina som får bli stängning på kudden


men så där NU är det klar

 efter att ha fixat kudden blir det 
kaffe o fågelskådning från köksfönstret

 undrar om Fru Koltrast blev sur när jag fotade?
och bofinken vill inte vara med på bild


men en ringduva vid fågelbordet
de har vi väl aldrig haft

 många fåglar är det




Rödhaken är en favorit

gick ut och fyllde på fåglematen
de tyckte inte mina fingrar om
först vita sen blå
jo det blir lätt så när man har

Vita fingrar = Raynauds fenomen
(hör lite ihop med Sjögren de också)

tog nästan en timme innan fingrarna var OK
och då kom Lennart hem från jobbet
och det blev lunch
"glada rester från förr"

 efter en liten tupplur på två timmer
åkte vi in till Bibblan
Karin tar emot barnen som ska låna

 Bästa Lars i full diskussion om polarfarare

mina kolasnitt hade åtgång

Hemma blev det nyponsoppa till kvällen

titta det tar sej 
2 cm kvar till ärmhålet

 lite olika med snö


men kan liksom inte fatta hur det blev i år....
och se snön som föll i natt här borta

1 kommentar:

Ellinot sa...

Fru Koltrast sef förnärmad ut😂kram