mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 23 maj 2019

Fest på gården...och filmjölk i fyllningen

Onsdag = städdag i vårt hus
hissen är skinande ren

ja idag har Timmi städat ända ut på gården

 så kommer några blommor från våran gård
en överblommad backsippa eller nått i den stilen

 Gullvivorna håller än men inte många dagar till

nått rosa gulligt vet ej vad de är

en flox av nått slag
lågväxande i alla fall

och här står dom mitt i "spenaten"

va ett fasligt liv när jag kom in på gården igen
Soppis var här

slät rotfruktssoppa med frön
(mer pure men de gillar jag)

passar på att sola benen
dom är inte lätt att få färg på

en Dorotea kaka
premiär för den sorten
filmjölk i fyllningen

lite märkligt filmjölk o ägg i fyllningen
men GOD blev den

 så har det då blivit dags för FEST på gården
vi gick inte ner förrän Blue Billy Boys skulle spela

 Allan vår bästa ordföranden och granne








inte lätt man med gemensamma krafter fixar det sej

Logen var bakom knuten













 dom spelade länge och väl
efter paus troppade folk av
började blåsa och solen fanns bakom träden
så jag gick hem Men Lennart  var kvar 


liten vovve i publiken

hemma blev det sen en kålpudding
i solen på balkongen

hur sen kylskåpsdörr ut?
viktiga papper på min

1 kommentar:

Ellinor sa...

Trevligt med grannsamverkan👍Min kylskåpsdörr har en månadskalender,taskigt minne ibland😂😂kram