mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 maj 2019

en prilla under läppen....

 Dagen började med att Lilla Blå
fick sommar däck
och blev tvättad

 När Lenanrt kom hem hade han handlat lunch
på Mormors krog
köttfärslimpa till sej
och omelett till mej

efter 1/3 av omeletten
blev det vila och läsning
och sova i en timme

åt så  upp 1/3 till och resten fick slängas
så tråkigt Men hade jag varit i stugan 
hade de ju blivit hund/fågelmat

så var det dax att ta sej till sjukhuset

 och överviktsenheten
vilket tråkigt väntrum
tur jag hade stickningen med

 fick träffa en gullig kille Karl Abrahamsson 
och jo då det blir operation i sommar 
och i morgon blir det en massa blodprover
tänkte jag kunde ta dom på en gång 
men det var ju fasteprov oxå
8 rör = 16 olika prover 

 en kaffe o glass på Bigarrå

 hämtade ut lite medicin 
när jag i alla fall var där det fanns ett apotek
spännande med XyliMelts
en "prilla" att lägga under läppen på natten
för att få saliv i munnen

så nu kommer jag att lägga in en "prilla" till kvällen

 några bilder från våran gård



 en fin kruka just vid porten
Norrbygatan 3E

 det är så otroligt grönt o vackert

ja vi har ju inte varit och handlat än
så till kvällen blev det gröt 
grynblanding, aprikos, russin, tranbär, solrosfrö
och en klick med lingon från Yttervik

kvällen framför tv med stickning i knät

1 kommentar:

Ellinor sa...

Hoppas med hela mitt hjärta att operationen fixar dina problem✊️🍀🍀Du är värd att må bra❤️Kram