mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 13 maj 2019

Söndag = Västerås soppkök = KÄRLEK

dagen började med att jag fixade lite mat till oss själva
jag vet ju hur trött jag är när jag kommer från soppköket
så det är bra att ha mat klar
hittade en liten bit lever i går när vi var och handlade

blir en härligt leverstuvning

 Så var det dax för SOPPKÖKET
ut till mässen och hämta massor med pasta
in på Lidl och köpa tomatkross + pastasås
blanda och ge

 Margareta hade kokat en grönsaks bönsoppa

 Aivar o stora kapris

och kronärtskockor 

 honungsmelon från mässen
så ljuvligt goda 

 Vi hade en ny volontär som fick det fina jobbet 
att dela och lägga upp osten
kan säga att hon hade ett stundom knepigt jobb

gott bröd som vanligt från
Kopparlundens bageri

 Kia hade bullar med sej

 och jag rulltårtan

kakorna hittade Lennart i hyllan

 strykande åtgång

allt gick åt
alla fick mat och några fick även matlåda
att äta senare
TACK alla underbara GÄSTER och VOLONTÄRER

behövde stödhandla lite  hem
och utanför MAXI på Hälla 
var det kajans tur att äta

och när vi kom hem var det våran tur att få lite mat i magen
leverstuvning, ris,,morötter o lingon

 vilket skådespel
först rosarött

sen brandgult
man kan tro att det är fejk men de är det inte

så var det Mästarnas Mästare o Spårlöst på TV

1 kommentar:

Ellinor sa...

En underbar dag,både för er och alla dom andra👏👏👏❤️❤️❤️