mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 5 maj 2019

en riktigt dålig dag

 när orken,värken och tröttheten samarbete
då har jag inte mycket att sätta emot

 efter en tur till affären blev det en sväng in till Bagarn
Lennart lyxade med en Napoleon

min älskade Farfar Elof 
ÄLSKADE Napoleon bakelser

 till lunch blev det rårakor
fast här ser de ju ut som spagetti
men jag lovar de är riven potatis o pannkakssmet

 Lennart fick fläsk till sina jag nöjde mej med lingon

det har varit lite si och så med vädret i dag
ena stunden är det klarblå himmel nästa snöar det

helt slut efter maten
sov i tre timmar

 till kvällen blev det stuvade makaroner och stekt korv

inte fick jag i mej mycket ....
men vilade 1 timme så kunde jag äta upp resten

 och så Lennarts kvällspromenad
i ISVINDEN











men har man sett inte många varv kvar på bakstycket
jag som trodde det var kört
men med korta stickor går det

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Idag får du äta snällmat,soppa ,fiskbullar osv,kram till dig

Berith sa...

Hoppas du känner dig lite piggare idag. Fina bilder från Lennarts promenad.