mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 29 maj 2019

TUFF dag.....

Men det här är inte snällt
jag får inte dricka nått efter 24
Morgonen blev TUFF
men kl 10.45 var det dax för röntgen 
av magsäck o tarm

då fick jag i alla fall
½ l kontrastvätska 
mätt vart jag ju

 så var första "ronden" avklarad
nu ska jag vänta 2 timmar till nästa
omgång bilder då var det tjocktarmens tur
Satt en timme i Meditationsrummet 
på lasarettet

 plockade lite skräp som hamnat tokigt
papperskorg 5 m åt höger


 så satt jag i vänthallen nästa timme
Där träffade jag en gammal jobbarkompis med man
och vi pratade en stund
tiden går lite fortare så

 och så var då allt över
och jag väntar på Lennart


 Nu var det mat som hägrade
vi åkte till VL BAR
men den fanns ju inte kvar!!??

här var det INTE rensat i rabatten

och kl var så mycket att alla ställen har ju stängt
varför får man inte äta lunch efter kl 14

 men hemma blev det fiskbullar 
och mos på potatis morot o palsternacka
kan säga att det var 
MYCKET GOTT
då det är över 26 timmar sen jag åt

och så en BALJA kaffe
de är 18-19 timmar sen jag fick mej en kopp sist
himlen är nära 

spenat o kassler 
en annan höjdare som fick landa i min mage

Lennart har fått sina knäskydd


fint i kväll igen
men det har kommit några riktiga skurar under dagen

så var även den här dagen slut
så även jag
så trött blir inget läsande i kväll 

1 kommentar:

Ellinor sa...

En riktig kämpainsats,nu håller vi tummarna för bra svar på röntgen✊️Ät och drick och njut👍