mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 maj 2019

det går inte alltid som man vill....

 börjar dagen med att lägga fram köttet
så det blir rumstempererat  
för jag ska fixa en köttgryta
så vi har mat i helgen

ute regnar det
jorden jublar
men inte Lennart som håller på med en "utvändning"
men han hade visst nån altan under tak oxå 
så han for efter frukost

 då var det dax
vist ska väll det här kunna bli nått

 så där nu för den sköta sej själv i nån timme

 ensamlunch

 När Lennart kom hem hade han hämtat knivarna
så himla bra... hur ofta slipar du dina knivar?

 det är torsdag
så det fick bli pannkaka
en med köttfärssås och en med lättglass

 och kaffe på balkongen

 kvällen framför TV en stund
orkade dock inte se klart
men va gör de dom förlorade ju mot Finland
Jag läste i min bok istället
om Mormödrar mot krig
tokiga tanter men tänkvärt är det

 innan sänggång
en hård macka med makrill
hade ju halva burken kvar sen lunch 

God natt från min horisont

och vad var de som inte gick som man ville
Finland - Sverige
5-4

1 kommentar:

Ellinor sa...

Ibland så går det inte men livet går vidare👍Skickar mina knivar på slipning via knivbrev,två gånger per år.Kram