mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 18 maj 2019

man kan inte köpa lycka, MEN.....

 Men va har jag gjort 
fick brev från POLISEN...ska jag bli orolig?

 Nej de var ingen fara 
jag hade ju lämnat in de vi hittade i Tärnaby
och jag tror att den som äger glasögonen har hört av sej

här sitter jag medans tvättmaskinen jobbar

har tvättat Lennarts mysbyxor och mina skor
Skorna blev som nya 
om än lite slitna

pytt till lunch

 i dag var Duvan hemma när jag gick förbi
det är kul med alla fågelbon på våra gård

 ja ni ser ju jag MÅSTE fixa håret

 de där ser ju konstigt ut...


 påminner om en nunna...

 men de är jag inte
 utan bara en tant med handduk om håret

 det ser bra ut...
om än större "fläck" än jag tänkt mej

 när jag var klar gick jag in på KICKS för att få lite hjälp
med mina torra spröda naglar
expediten  visste precis vad jag menade 
och hon visste dessutom att SS
(Sjögrens syndrom) var boven
hon förslog detta ...
ja ja sämre blir det nog inte 

inte lätt att lägga saker i den papperskorgen
och ALLA korgar såg lika dana ut kl är 16 en torsdag

Ja så här blev håret 
jag är nöjd
och Lennart sa att det är snyggt '
så då är det BRA

 handlar lite inför söndagens soppa
linser lök o spenat soppa + en veckosallad

 hemma blev det restpizza/varm macka


tänk att "ingenting" kan bli så gott





 har beställt lite garn till filtar i kväll
varför kan det inte komma på en gång
utan jag måste vänta till nästa vecka
*fniss fniss*

Vansinnigt trött i kväll 
men det struntar himlen i 
den är underbart vacker ändå

och så var det ju 17 maj i dag
de får man ju inte glömma

 17 maj 1894 föddes min morfar Elis
eller som han egentligen hette
Anselm Elias
hipp hipp i din himmel

1 kommentar:

Ellinor sa...

Kanonfin i håret👍Mitt hår ser ut som en vintermössa men tänker stå ut till veckan innan vi åker,vågar ju inte gå till frissan i Tyskland eftersom min tyska är rejält dålig!Kanske blir rakad😂😂😂kram