mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 maj 2019

Godkänd för OP...nu väntar jag på tid

 Premiären med fika på "morgonbalkongen"
keso rabarberkompott o rostade solrosfrön
GOTTA på riktigt

 så var det dax att fylla i hälsorapporten
två sidor med frågor om allt från 
vikt till civilstånd och avföring 

 Lasarettet kan se rätt häftigt ut...

 inte var det trångt i det här väntrummet inte
hade tid 11.30
men då var vi ute igen
Fick träffa en Hans som är narkosläkare
och han sa att allt såg bra ut och det var bara att vänta på optid

 nästa möte var med sköterskan på överviktsenheten
men det var ju inte förrän 13...så det fick bli lunch på restaurangen
jag åt upp allt pålägg och 1/3 del av mackan
sen fick jag knäppa upp byxorna
fast jag doppade brödet...SUCK

Vi gick upp till överviktsenheten lite tidigt
Jag behövde ju röra på mej så mackan kom ner

När vi kom upp dit fick vi komma in på en gång
sköterska såg min svullna mage och sa 
Att stackars dej, det här måste vi fixa

Hon var bra på att prata och mycket trevlig
Läste mina provsvar 
och sa att det är inte vanligt 
att människor som är GBP opererade
har så fina provsvar som du har... 
alltid brukar det vara nått som är för lågt
men mina är superbra
det är ju kul när nått är bra

Ska på röntgen och jag ska ta prover igen 
sen är det bara att vänta på kniven

när kl var 13 startade vi bilen på parkeringen

eftersom vi var så tidigt färdiga
tog vi en sväng ner på stan och kolla in matmarknaden



Drottningen vaktar över

 GODIS i mängd 
vi köpte dock inget
även om de var frestande




 här kan man leka lite med ord
Ostberg.... Östberg


och på bondtorget stod "våran" torghandlare


man kan säga att vi har högsommar på balkongen

 tjock korv o potatisgratäng
det gick lite bättre än brödet
visserligen "skalar" jag korven
vågar inte äta skinnet

 blev sugen på pressgurka

och hade ju hemma så det var ju bara att sätta fart
1 dl 12% ättika
2 dl strösocker
3 dl vatten
+ en gurka o en kruka persilja

 Lennart gick på möte 

 Bästa Uffe förvaltare

 ovanligt mycket folk 
men det kunde vara fler
för vi är ju 508 lägenheter 

 här undrar jag om Lennart börjar bli fikasugen
eller om det är ljudet som är intressant

HURRA nu var det dax
Kjelle tar för sej

hembakt ...man skulle kan ske gått dit? 😀

Men jag och Gunilla satt på balkongen
och drack kaffe och diskuterade 
livet 


Inga kommentarer: