mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 15 maj 2019

stort polispådrag...men jag klarade mej

fyller på med lite piller så jag kan ta mej ut på promenad

tar med mej Carl-Oskar
och svänger mot Bjurhovdaskogen

 oj oj va dom fixar och donar kommer att bli så fint va de lider





så kom det en POLISHELIKOPTER
den snurrade och snurrade...


nässlorna är lite för stora
i år  han jag inte på dom

Men va tusan polisen igen
när jag räknat till 15 varv tappade jag räkningen
måste vara nått




 och det var det.... stor polisinsats 
för när jag kom runt knuten på Bjurhovda centrum
stod två poliser ur insatsstyrkan där med vapnen beredda
jag fick snällt gå in på granngården
förbi tre av deras gråa bussar
(bild från nätet...för inte vågade jag fota dom)

tog ett tag att lugna ner sej men det gick

hemma på min gård är det vårstädning
skyltarna tvättas 

 bakat lite oststänger till morgondagens soppa

När Lennart kom hem
tog vi en tur till Skultuna

och Rododendronparken
men dom flesta var bara i knopp







 den här lilla Rödhaken 
satt bara någon meter från oss när vi kom på stigen





Mattias på Västmanland radio P4
ville höra hur det gick när jag hamnade 
framför insatsstyrkan på Bjurhovda i dag

 lite kaffe på det


de är ju helt underbart att få sitta ute på "bron" och fika

 hemma fortsätter jag i köket
en rabarberpaj även den till imorgon

 medans pajen gräddas
äter vi pannkaka och rabarberkräm
ute på balkongen

klicka på receptet

ja ja han fotar INTE grannen

utan koltrasten som sjunger så vackert för oss

liten regnbåge eller vad vi nu ska kalla det för

efter en dag FULL med aktiviteter
är jag FULL av trötthet 
GOD NATT

1 kommentar:

Ellinor sa...

Blev ju en onödigt spännande dag för dig🙈🙈hoppas att dom fick tag på buset!Vi gillar ju ganska lika mat du och jag men rabarber gillar jag inte👎Kram