mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 8 maj 2019

sista dagen med gänget ...

 det har vist kommit lite snö inatt


 rena julkortet ute

 men det är +2°

inte lätt att vara fågel inte
men dom här som äter frön går det ingen nöd på


Å dessa bedragare
jag har inget paket
och de här är INTE från Post Nord

 då det är sista dagen blir det mat på det som finns 

grönsak o pasta gryta med pepparrotsyoghurt 

 och tänk Lennart fick ta fram snöskyffeln
medans jag vilar

 så tog han en promenad i byn














15 mm på ett dygn

 Våran lilla Fru Ekorre


 hon börjar allt bli bra rund







på eftermiddagen hade snön smält 
så det gick att kratta upp lite fröskal igen

 potatisbullar med tillbehör

 kvällens film om Sixten Järnberg
en mycket fin och stark film

så var det dax för 
sista fikat med gänget
jag bjöd på silviakaka
uppskattat 

det är roligt när saker man gör blir uppskattade

 så såg det ut kl 6 på morgon
Vinter på riktigt 

10 timmar senare såg det ut så här
våren är ändå kvar...
God natt från Paradiset 

1 kommentar:

Ellinor sa...

Vädret är minst sagt omväxlande men nu får det gärna bli lite varmare✊️✊️Tungt att lämna stugan och djuren men många i stan kommer bli lyckliga när ni återvänder och dtugan finns ju kvar❤️Ha en lugn hemresa🍀🍀🍀🍀kram