mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 22 maj 2019

Lycka på posten

klockan är 4 och solen och jag vaknar

så ringde dom från Kirurgoperation
och det blir operation den 3 juni kl 9.30
OM inte röntgenplåtarna säger något annat

Vi åkte tidigt till Hälla och handlade
ostkaka stod inte på handlingslistan
men det fanns med hem 
och GOD var den

Lennart ska ut och fara och då kan han lämna in mina kniv
samtidigt som han hämtar Mässens knivar

det är klart inte jag kunde ha den
den var ju till Gunilla helt klart
märkligt men det blev ju ändå bra tillslut
och Gunilla blev JÄTTEGLAD

helt otroligt skönt på balkongen i dag
nästan lite för varmt 

 pling i mobilen
paket att hämta på COOP

 och titta vilken lycka

dagens blomma
en smultron


 den som gräver en grop för andra hamnar oftast själv däri..

vet inte vad dom gör
men det ser onekligen ut som det fattas en bit där

a ja alla knivar är ju borta och jag ska laga mat
köttfärssås är taken

 och en kålpudding på färsk vitkål
 det blev två puddingar

en "vanlig" och en där jag blandat kål o färs

och det blev en sås 
fick puttra nästan två timmar
blir ju som godast då

första lyckopåsen öppnad

1 kommentar:

Ellinor sa...

Garnlycka❤️❤️❤️❤️