mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 9 maj 2019

från norr till söder 85 mil i bil

 inte så tidigt men vi kom iväg
kl var 7 och solen försökte titta igenom molnen

första stoppet soptunnan i Ajaure

ibland fick vindrutetorkarna jobba
och här åker vi efter en EPA
inte kul när man inte kommer om
men men det fixade sej

var inte "så mycket" djur
älg, ren, tranor, spov, orrar o gäss
en rovfågel av oidentifierad ras
och så kor, hästar o måsar 
men dom räknas inte riktigt 

frukost fika i Åsele på "macken"

men min termosmugg är FÖR BRA

 kissa i Junsele på macken
då Åseles mack bara är en pump numera 
det börjar grönska

 lunch på Nipan så klart

 lite besviken fisken för salt och lasagnen smakade inget
men dom hade INLAGD STRÖMMING och den var GOD

i Sollefteå var det musöron på träden

och en jättegran vid parkeringen
inte vacker men ändå vacker 


och blomma gjorde den 

utanför Sundsvall var det stopp
en timmerbil hade vält över vägen
först var det totalstopp

 sen släpptes vi fram växelvis

kön på södra sidan olyckan var 1 mil lång när vi kom
och då hade ju ändå många bilar redan fått åka förbi
ja ja det blev 90 minuters extra vila

 tur man har stickning en sån gång

 så var det dax för Tönnebro

en åt Budapest och en åt skorpa
gott var det

så var vi då hemma
kl 20.30


 mina blommor var så fina
den här lilla skönheten fick Lennart när han fyllde 70
av sin kusin ... men va då borde det ju vara en julkaktus
han fyller ju i december
ja ja den blommar i alla fall nu



och det är två blommor även på den här 
som är köpt som en novemberkaktus 
för 40-45 år sen när vi bodde på Hökåsen 

där försvann solen kl är 21
ja jag försvinner snart jag också
men blir lite mör av att bara sitta i 13 timmar
Sängen lockar

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Julkaktus,novemberkaktus,påskkaktus...samma som olika namn på must men vackra är dom👍Lycka till hos doktorn✊️

Unknown sa...

Härligt att ni är hemma,välbehållna 👍😍