mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 11 maj 2019

en dag som började ILLA ... eller....


då jag ska ta fastande blodprov i dag
får jag ju inget morgonkaffe
KATASTROF
eller nej de är det inte
men det känns så

när vi parkerade bilen vid sjukhuset kom det en stackars hare
inte kul att vara hare på en stor parkering kan tyckas
MEN det växer tulpaner o andra växter på sina ställen
undrar hur länge dom får vara ifred för haren?

 så var vi då på kem lab
men det blev inte så lång väntan

 en otroligt duktig "stickerska"
och inte nog med det hon var så vacker
vet inte från vilket land hon kom 
men hade en så djup brun färg på sitt skinn
och håret i massa flätor
hon skulle kunnat bli fotomodell
men tur var blev hon sköterska på kemlab
ETT stick och sen fick hon visserligen hålla i nålen
hela tiden för att det skulle rinna
och det var ju dessutom ÅTTA rör som skulle fyllas
Men som sagt hon fixad det med glans
40 min senare satt vi i bilen igen
mot Erikslund

 så var det äntligen FRUKOST

 på City Gross innan vi ska storhandla

gick som en dans
130 kr i rabatt
Jag räknar alltid ut hur mycket rabatt vi får
sen sätter jag in dom pengarna på ett sparkonto
vi har nästan 4000 på årets konto

Mat är gott
och spenat är godare
(kan man säga så?)

pratar en stund med Annaeva i telefon
så ska jag vila middag
Lennart ska åka till Tommy o Solbritt på Skälby och köpa pelargoner
har just slumrat till när det ringer på dörren
upp och hoppa
utanför står en kompis
kul kan man tycka 

Men hens kommentar tog död på just det

"trodde du sov,
mötte Lennart vid hissen
när han skulle åka och köpta blommor "

om nu hen trodde jag sov varför kom hen ??

 ja ja Lennart kom i alla fall hem 
med fina blommor till mej i alla fall

även om min vila blev förspilld

ska ha dom på balkongen
älskar pelargoner

 ska fixa en kålpudding på färsk vitkål

 ½ kg köttfärs var Veckans gåva till stamkunderna på City Gross



tog även upp 
1 kg köttfärs från Slussfors 
naturbetat nötkött
 för jag ville fixa lite köttbullar att ha vid tillfälle

kålpuddingen blev bra

 innan vi får upp till stugan köpte Lennart dessa doftkulor
de är gelé kulor som doftar lavendel
när vi kom hem var dom torra och små som muslort
jag tänkte man borde kunna återanvända dom
hällde på vatten och några droppar lavendelolja
och vips var dom som nya

 Hockey på TV

 rulltårta på G

har ju lovat gofika till Soppköket på söndag

Hockey ja Blev väl inte så muntert
Tjeckoslovakien -Sverige
5-2

1 kommentar:

Ellinor sa...

Äntligen soppköket,oj vad glada dom kommer att bli att ni är tillbaka👏👏❤️❤️❤️❤️