mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 26 maj 2019

Det finns hängbjörk....

 .... tror det finns hänggran oxå

 många fina skott... gott till te 
massor med C-vitaminer

 4 eller 5 ... ja de kvittar 
fina är dom

 vad är det som göra att myror bara 
ÄLSKAR pioner?

 så tog vi en sväng ut till Hässlö









kan ju säga att de här museet var inte i min smak
men OK nu har jag varit där...

en anledningen var att vi skull köpa en sån här grej
GULD-VINGAR
en väns barnbarn har tagit simulatorcertifikat  
så Farfar ville ge grabben ett par extra vingar

hem och fixa mat 

vilade länge och väl

när det var dax för mat igen
hittade jag lite köttfärssås och morötter som sett sina bästa dagar
fixade en potatisgratäng med mycket ost 
och rester... ja gott blev det riktigt gott

Lennart städade i vårat förråd/skrubb
vem har lagt allt de där skrotet där?
ja ja nu är det borta

 och jag sitter här ...

den här lilla gubben hittade han i skrubben
ja gjorde den en sommar för 
ja de måste vara 45 år sen minst
jag blev aldrig någon Döderhultarn

har "paddan" i knät och TV på
och så virkningen förstås
jag är kvinna och kan göra fler sker samtidigt
Varför har jag då paddan i knät?
jo fick veta att pilgrimsfalken har kläckt ungar
och jag lyckades få se en bäbis
men falken är inte så villig att visa 
vare sej ägg eller ungar

2 kommentarer:

Ellinor sa...

Både jag och myrorna älskar pioner❤️

Anonym sa...

hänhbjörk o hänggran,,, fina träd =) ha en bra dag!